2015 m. rugsėjo 11 d., penktadienis

Kroatija. 1 diena (08.17/08.18)

Šiemet atostogoms pasirinkome vieną iš kelių suplanuotų maršrutų – kelionę į Kroatiją automobiliu. Keliavome trise – aš, vyras ir 16-metis sūnus. Sūnus labai nenorėjo važiuoti, bambėjo, kniaukė, bet vis tiek išvažiavo. Viską apskaičiavau, sudėliojau maršrutą, lankytinas vietas, susirinkau informaciją apie kempingus, atnaujinome navigacijos duomenis, išstudijavau žemėlapius. Tačiau jau nuo pat pirmosios dienos planas sugriuvo, tad teko improvizuoti ir taikytis prie susiklosčiusios situacijos.

Kelionės maršrutas – Lietuva – Lenkija – Čekija – Austrija – Slovėnija – Kroatija ir atgal. Trukmė – 9 dienos.

Faktiškai iš namų išvažiavome dar 08.15, nes iki 08.17 vakaro turėjome nuveikti keletą neatidėliotinų reikalų Lietuvoje. Kelionę teko pradėti iš Vilniaus apie 18 val. vakaro. Kaip paaiškėjo vėliau, tai nebuvo tinkamas pasirinkimas. Išvykstant iš Lietuvos oras buvo puikus, todėl tikėjomės, kad vykstant link Kroatijos, jis neturėtų ypač keistis ar labai atšalti. Tačiau tai buvo klaidinga nuostata, dėl kurios teko keisti ne tik nakvynės vietas, bet ir atsisakyti kai kurių nakvynių.
        Kirtę Lietuvos sieną vakarop, judame Lenkijos keliais. Pasiekiame Lomžą, ten stabtelime užkąsti kavinukėje. Neilgai trukus vėl traukiame tolyn, tačiau už keliasdešimt kilometrų tenka stoti dėl didžiulio kamščio. Už mūsų sustoja vilkikas iš Lietuvos, tad netrukus sužinome, kad priekyje apvirto vilkikas ir užtvėrė abi eismo juostas. Netrukus pravažiuoja policija, greitoji, gaisrinė, technika vilkikui pakelti. Daug automobilių tiesiog apsisuka ir važiuoja atgal, tačiau mes laukiame. Ta proga, kad jau stovime, o už lango gili naktis, nusprendžiam nusnūsti. Pamiegame apie 1,5 val. ir judame toliau, vairuojame pasikeisdami. Ties Varšuva mūsų navigacija pradeda įtartinai planuoti maršrutą ir galop atveda prie kelio remontui uždaryto kelio. Apsisukti neturime kaip, tamsu, nei žmonių, nei automobilių. Pasiblaškome po prekybos centro aikštelę, randame vieną išvažiavimą ir nesiklausydami navigacijos nurodymų, bandome išvažiuoti nesvarbu kokia kryptimi, svarbu, kad tik į kelią.
           Paryčiais Čekijoje pradeda lynoti, o kuo tolyn, tuo lietus stiprėja. Pirmoji suplanuota nakvynė – kempinge Mikulov mieste Čekijoje. Kuo toliau, tuo labiau įsitikiname, kad palapinėje miegoti nebus kaip. Artėjant prie kempingo valytuvai vos spėja valyti lietų nuo langų, tad ekspromtu priimamas sprendimas net nestoti nakvynei, o važiuoti tolyn iki pat Kroatijos.
Tokiu oru palapinėje miegoti neketiname

Taigi, kertame Austrijos sieną, pasigrožime vienu kitu miesteliu ir toliau greitkeliu judame link Vienos, po to link Graco. Eismas intensyvus, tačiau eismo juostų mažiausiai trys, kai kur net visos penkios. Nors važiuojame 130km/val. greičiu, pro mus kaip pro stovinčius lekia austrų, vokiečių automobiliai. Kadangi buvome nusprendę Slovėnijoje nevažiuoti mokamu keliu, iš greitkelio neprivažiavę Graco, pasukame link Feldbah, vėliau Mureck ir mūsų akis pradeda džiuginti nuostabūs Austrijos miestelių bei kaimų vaizdai. Laukuose auga vynuogės, obelys, moliūgai. Nespėjame žvalgytis į abi puses ir grožėtis vaizdais, išgaruoja visas nuovargis. Taip bevažiuojant prieš akis išnyra kalno viršūnėje stūgsanti pilis ir mes neatsispiriam norui sustoti ir ja pasigrožėti. Akimirkai buvo šovusi mintis pakilti į kalną ir ją aplankyti, tačiau laikas spaudė važiuoti tolyn.

Austrija

Nežinoma pilis

Moliūgų laukai

Kertame Austrijos – Slovėnijos sieną ir pasukame link Lenart, vėliau link Pptuj. Nors navigacijos nustatymuose panaikintos žymos mokami keliai, bet ji įkyriai vis kreipia mus į mokamą Slovėnijos kelią. Mes nepirkome Slovėnijos kelių vinjetės ir mokamu keliu važiuoti net neplanuojame, tad nuo Ptuj tenka orientuotis tik pagal ženklus ir žemėlapį. Jau atrodo radome išvažiavimą link Kroatijos, tačiau netyčia vietoj to, kad važiuoti tiesiai, pasukame į dešinę ir pataikome būtent į mokamo kelio pradžią. Trauktis nėra kur, nes prieš eismą nevažiuosi, o išvažiavimų nėra. Ką jau čia padarysi, tenka 15 km tiesiog važiuoti iki pirmo išvažiavimo. Grįžtame į nemokamą kelią ir netrukus privažiuojame Kroatijos sieną. Pasienyje pasų kontrolė. Nuo to jau seniai esame atpratę. Bet kontrolė gana formali, tad greitai pajudame tolyn. Pravažiuojame mokamais keliais Zagrebą, Karlovac ir sukame link Plitvicės, ieškome nakvynės. Saulė leidžiasi, vakarėja, o mes užsukame į kempingą šalia upės Korana. Kempingas nedidelis, vietos daug, žalumos taip pat daug, šalia upė. Abiem su vyru jis patinka. Bet mes ne vieni – su mumis šešiolikmetis, kuris nėra patenkintas tokia nakvynės vieta. Važiuojam tolyn ir nutariame ieškoti pirmai nakčiai vietos name. Kiek pavažinėję randame apartamentus – du kambarius, virtuvę, dušą, WC už 40 Eur parai. Pasiliekame, nes temsta, esame be galo pavargę, norisi poilsio prieš sekančios dienos išvyką į Plitvicės ežerų nacionalinį parką.